Pierwszy Ambasador Pogoni

12 marca 2014 r. Klub Sportowy Pogoń Szczecin wdrożył w życie nowy projekt. Każdy kibic, który chce wesprzeć Dumę Pomorza, może to zrobić, zostając Ambasadorem lub Przyjacielem Pogoni. ZAPOL od wielu lat wspiera Pogoń Szczecin, będąc jednym ze sponsorów. W podziękowaniu za zaangażowanie i inicjatywę to właśnie Mirosław Sobczyk został pierwszym Ambasadorem Pogoni.

Każdy kibic, który chce wesprzeć Dumę Pomorza, może to zrobić, zostając  Ambasadorem lub Przyjacielem Pogoni. – Już od pewnego czasu spotykałem się z pytaniami ludzi, jak mogą pomóc naszemu klubowi. – mówi prezes Pogoni, Jarosław Mroczek. – Często chodziło o osoby, które nie prowadzą swojej działalności gospodarczej, ale chciałyby wesprzeć Pogoń osobiście. Kilkakrotnie pytał mnie o to prezes Grupy ZAPOL, Mirosław Sobczyk, który podpowiedział nam, że może warto byłoby stworzyć coś właśnie dla ludzi, którzy mogą i chcą finansowo pomóc naszemu klubowi. To zmotywowało nas do działania.  W podziękowaniu za zaangażowanie i inicjatywę to właśnie Mirosław Sobczyk został pierwszym „Ambasadorem Pogoni”.

Na czym polega projekt? Każdy, kto zechce wesprzeć klub darowizną (w rocznej kwocie przynajmniej 300 złotych) otrzyma tytuł „Przyjaciela Pogoni” oraz odznakę z indywidualnym numerem i rokiem nadania tytułu. Darczyńcom, którzy wesprą klub roczną kwotą przynajmniej 3000 złotych, nadany zostanie tytuł „Ambasadora Pogoni” oraz wręczona odznaka z indywidualnym numerem.

Wszyscy Ambasadorowie i Przyjaciele Pogoni otrzymają od klubu również powiększoną odznakę w ramce (by móc ją eksponować w dostojnym miejscu), a w późniejszym czasie także specjalny certyfikat podpisany przez zarząd klubu.
Odznaki wykończone są prawdziwym złotem i srebrem. – Po upływie roku kalendarzowego każdy będzie miał prawo zdecydować, czy chce „przedłużyć” swoją odznakę – mówi Mroczek. – Jeśli to zrobi, otrzyma od nas nowy emblemat, ale zachowa swój indywidualny numer, a na odznace pojawią się też lata, w których kibic nas wspierał.

Klub zobowiązał się też do przekazania 5 procent z całej kwoty zgromadzonej w ramach „Przyjaciela i Ambasadora Pogoni” Stowarzyszeniu Kibiców Pogoni Szczecin „Portowcy”.

– Wierzymy, że nasz pomysł spotka się z dużym zainteresowaniem – podsumowuje prezes Pogoni. – Kilka osób, z którymi dotąd rozmawiałem, już teraz zadeklarowało, że na pewno zostaną Ambasadorami Pogoni. Bardzo na nich liczymy.